Общо показвания

неделя, 22 декември 2013 г.

Правила за Барбут

                                                                Правила за Барбут

Барбут могат да играят от двама до девет човека.

Играта започва като всеки играч хвърля три зара. Когато хвърли комбинация от числата 5 и 1, започва да играе.
 Целта на играта е да се трупат точки. Единицата се равнява на 100 точки, Петицата – на 50 точки.

Останалите точки се трупат от комбинациите на чистата, които ще покаже всеки един от трите хвърлени зарове.

Комбинациите, които носят специфична стойност, са следните:

1, 2 и 3 се равняват на 200 точки; 2, 3, 4 – 200 точки; 3, 4, 5 – 200 точки; 4, 5, 6 – 200 точки; 1, 3, 5 – 200 точки; 2, 4, 6 – 200 точки; комбинацията от три единици – 1, 1, 1 носи 1000 точки; 2, 2, 2 – 200 точки; 3, 3, 3 – 300 точки; 4, 4, 4 – 400 точки; 5, 5, 5 – 500 точки; ако хвърлиш заровете, така че и трите да показват 6 – 6, 6, 6 – губиш всичките си натрупани точки. Точките са възстановяват, ако на второто хвърляне отново хвърлиш три шестици.

Ако се хвърли например 1, 3 и 6 – тази комбинация я няма в изброените по-горе и тя не носи точки, но има единица, което са 100 точки. Или ако се паднат 4, 4 и 5 – тази комбинация носи 50 точки от 5-цата в нея.

При всяко хвърляне на заровете точките на всеки играч се записват и събират.

За всяко хвърляне играчът решава дали да запише точките си така както са (например три единици – 100 точки) или да хвърля пак. Целта е при второто хвърляне отново да се падне комбинация (някоя от изброените по-горе), тогава точките се събират с тези от предишното хвърляне и играчът отново решава дали да хвърля пак (разчитайки, че ще се падне отново комбинация от трите зара) или да запише точките си и да продължи, който е наред. Ако е взел решение, че ще хвърля пак, но не се падне комбинация, тогава играчът губи събраните до момента точки.

При хвърляне на заровете ако се падне комбинация играчът получава съответните точки, след това той решава дали да запише точките или да хвърля отново, ако хвърля пак и се падне комбинация точките се събират, ако не той губи събраните точки. Играчът може да запише своите точки по всяко време.

Пример:

Играчът хвърля 1-3-6 има хвърлена 1-ца това са 100 точки, играчът решава да хвърля отново. Оставя зара с единицата настрани и хвърля другите два зара. Падат се например 1 и 5. Единицата е 100 точки, петицата – 50 – това са общо 150 точки. Точките се събират 100 (от първото хвърляне) и 150 (от второто) – играчът получава 250 точки. Той има право да хвърля трети път (едновременно и трите зара) и събира точките от третото хвърляне с предишните две. Пада се например 2-4-6 – това са 200 точки. В този момент играчът решава решава дали да запази точките си ( в примера 450) и да играе следващият играч или да хвърли за четвърти път.

Ако хвърли за четвърти път и му се паднат комбинации, които носят точки, или една 1-ца или една 5-ца – тогава той ги записва и продължава следващият играч. Ако му се падне комбинация, която не носи стойност например 2-3-6, то той губи спечелените от кръга 450 точки (както е в примера) и наред е следващият играч.

Играта свършва за играч, който е събрал 5 550 точки. Останалите играчи я довършват и се нареждат по ред.


Няма коментари:

Публикуване на коментар