Международната автомобилна федерация публикува промените в техническия регламент за сезон 2014. Двигателите ще бъдат с работен обем от 1.6 литра V6. Ограничението на оборотите е 15 000, а ъгълът между цилиндрите ще бъде 90 градуса. Изпускателните тръби е наложително да са извън секцията на мотора. Уточнени са и материалите, които ще се използват за конструирането на колекторите.
Системата KERS ще бъде заменена от новата Energy Recovery System. Мощността й ще е 120 кW, т.е. двойно по-голяма от актуалното решение. В допълнение болидите ще възстановяват енергията и от отработените газове.
Минималното тегло на всеки автомобил ще се увеличи до 660 кг. Теглото на агрегата и ERS не бива да надвишава 155 кг. Предното крило ще бъде по-тясно, като ще се намали от 1800 до 1650 мм.
През 2014 г. пилотите ще могат и самостоятелно да стартират двигателя на болида си. Скоростната кутия вече ще е с 8 предавки, а тази за заден ход остава задължителна. Всеки тим трябва да представи пред комисията на FIA предавателните числа преди началото на състезателната година.
Победителят в шампионата се излъчва на базата на най-много събрани точки през сезона, а титли се присъждат както на пилотите, така и на конструкторите. На победителя в едно Гран При (Голяма награда), както биват наричани стартовете, се дават 10 т., за 2-ро място — 8 т., за 3-то — 6 т., за 4-то — 5 т., за 5-то — 4 т., за 6-то — 3 т., за 7-мо — 2 т. и за 8-мо — само една точка.
Въвежда се точкова система за наказания на пилотите. Ако един състезател натрупа повече от 12 наказателни точки, ще получи забрана за участие в следващия старт. Точките ще са с давност 12 месеца (ще се отбелязват в лицензите). Ще се дават от 1 до 3 наказателни пункта в зависимост от тежестта на простъпката.
Няма коментари:
Публикуване на коментар